Thursday 26 April 2012

Program-program Terakhir di Penghujung DPI



Pertandingan Kawad Kaki


Setelah hampir 6 bulan menjalani latihan, akhirnya, kesemua peserta DPI diuji dengan pertandingan kawad kaki. Sebanyak 3 kumpulan bertanding dan masing-masing mempamerkan kawad yang terbaik. Keputusan kawad berkumpulan terbaik memihak kepada kumpulan yang diketuai oleh Ust Abdul Wahid manakala tempat kedua kumpulan Ust Zaaba dan tempat ketiga kumpulan Ust Mohd Bukhari.




Apa yang diharapkan, semoga latihan kawad yang telah dipelajari dapat membentuk disiplin peserta dan menjadi pegawai yang serba boleh dalam semua bidang.







Perkampungan Orang Asli Kg Ganuh Bukit Ibam Muadzam Shah Pahang

Pada 16 hingga 20 April 2012, kesemua peserta DPI berkampung selama seminggu di Kg. Ganuh Bukit Ibam bagi melengkapkan modul terakhir aktiviti luar. Tujuan utama modul ini adalah untuk menjalankan dakwah di lapanagan ataupun dakwah bil hal. 

Para peserta dapat bersama-sama dengan pendudk kampung yang majoritinya bukan beragama Islam. Namun apa yang mengkagumkan para peserta DPI, setiap program yang dijalankan mendapat sambutan yang begitu menggalakkan daripada penduduk kampung. Kegembiraan terpancar di wajah penduduk sepanjang program dijalankan. 
Pelbagai kenangan manis dikecapi sepanjang berada di perkampungan orang asli tersebut. Segala pahit manis, suka-duka dihadapi bersama. Apapun, tahniah pada semua dan terima kasih kepada penduduk Kampung Ganuh :)






No comments:

Post a Comment